Komentář k "CHORVATSKO - KORNATI"

Na jedné z mnoha rodiných dovolených v CHORVATSKU, tentokrát v městečku NEMIRA, jsem jednoho dne zatoužil podívat se někam lodí po moři. Udělat si pohodový rodinný výlet s tím, že něco uvidíme a ještě se někam podíváme. Prostě tak, jak to děláme téměř každý rok když jsme na dovolené. Povalování u moře je samozřejmě tou hezkou částí dovolené, ale mě osobně to vydrží vždy tak maximálně tři dny a už se rozhlížím co dál.

Na nabídku z blízkosti hotelu kde jsme ubytovaní kývám, že ano, platím celý výlet a druhý den časně ráno odjíždím s celou rodinou v 7:30h z mola, ke kterému nám to trvalo asi 10 minut chůze. Větší lodě totiž nemohou až těsně tam co jsme ubytovaní, protože tam pro ně není potřebná hloubka. Každopádně, ale ranní procházka na loď je parádní, protože v 7:30h je ještě velmi příjemné počasí a sluníčko zdaleka nepálí tak, jak bude třeba už za hodinu.

Lodí cca pro 100 lidí plujeme na můj vkus docela dlouho. Dokonce nám průvodce ukazuje palubní teploměr a je na něm na palubě kolem 9h ráno 37°C, což si myslím, že na otevřeném moři je docela dost. Výhodou je nám ale to, že  přes celou loď profukuje příjemný větřík. Po příjezdu na ostrov hledáme okamžitě stín a občerstvení. Pak po několika minutách ochlazení vyrážíme na procházku po ostrově. Je to velký zážitek. Poprvé v životě se s foťákem dostávám na útesy, které jsou 130 m nad mořskou hladinou. Dále je uprostřed ostrova sladkovodní jezero, které má teplotu vody 38-40°C. Je nám doporučeno průvodcem se v něm vykoupat - má to prý léčivé účinky. Jdeme do toho a to i za předpokladu, že nikomu nic není. Žádné léčivé účinky ale bohužel nikdo z nás neregistruje. Jen je nám každému větší horko než před tím.

Na zpáteční cestě nám ještě kapitán lodi dává možnost koupání se na otevřeném moři. Loď se úplně zastaví a je unášena jen lehce větrem a mořským proudem. Najdou se spolu se mnou ale jen nějací odvážlivci. Je nám totiž sděleno, že dle sonaru je pod lodí aktuálně hloubka 148 m - 152 m. Mě to ale nevadí - skáču z paluby a koupu se úplně v klidu.

Pro více info z tohoto parádního výletu si přečtěte článek v sekci KOMENTÁŘE K CESTÁM, kde jsem se trochu více rozepsal.